Az igényes kivitelű folyóiratot a fiatal, nagyvárosi svéd értelmiség olvassa, akiknek átlagéletkoruk 35-40 év, és évente 6-8 alkalommal utaznak külföldre. A lap augusztus végi számának elérése mintegy 100 ezer fő. Ebben a lapszámban jelent meg a fenti címmel a fiatal főszerkesztőnő által jegyzett 7 oldalas budapesti élménybeszámoló.
A cikk szerzője 2009-ben a Svédországban működő külföldi turisztikai képviseletek (ANTOR Sweden) fődíját kapta az év legjobb utazási publikációjáért. A most megjelent budapesti riport egy megújuló, fiatalos, dinamikus európai nagyvárost mutat be, amelyben régi és új, tradíciók és a modern izgalmasan ötvöződik, és amely ma már inkább Nyugat-, mint Kelet-Európa része.
A szerző a magyar fővárosban tett látogatása során találkozott egy fiatal divattervezővel (Nanushka - Sándor Sandra), megkóstolta a Michelin-csillagos Costes étterem finomságait, kihagyhatatlannak nevezi a kisföldalattit (külön kiemeli annak kedves hangszignálját), megcsodálja a hidakat és a Margitszigetet. A hagyományos fürdők mellett bemutatja az ősszel nyíló Rácz fürdő különleges adottságait, a New York és Gresham palotát, valamint az új butik-hoteleket. A cikk a gasztronómiában, szórakozásban a magyarost nemzetközivel elegyítő vendéglőket, bor-bárt, romkocsmákat is felvonultat, valamint felhívja a figyelmet az egyedi tervezésű hazai különlegességeket árusító divatbutikokra, továbbá összesen 20 konkrét tippet ad szállásra, gasztronómiára, szórakozásra és vásárlásra.
Külön keretes írás méltatja a cukrászsüteményeket, egy másik pedig beszámol arról, miért nem koccintanak sörrel a magyarok.
Az "Escape360" a tehetős fiatal svédek körében "trendsetter"-nek számít, a pozitív Budapest-cikk pedig egy időben éri el a közönséget a Norwegian népszerű skandináv fapados légitársaság fedélzeti magazinjának hasonló témájú írásával, amelyről korábban már beszámoltunk.
|