Az MT Zrt. folyamatos sajtótájékoztatókkal, hírlevelekkel, tanulmányutakkal és egyéb kampányakciókkal tartja ébren a hazai turisztikai programok iránti figyelmet Ausztriában. Ennek eredményeként például az osztrák fiatalok körében rendkívül közkedvelt
FALTER Magazin nyári különszáma az osztrák programtippek mellett a magyar fesztiválokra is külön felhívja a figyelmet. A fesztiválokra nyitott fiatalok megszólítására Bécsben jó alkalom volt a
Dunasziget Fesztivál (
www.2010.donauinselfest.at). Az „Év partyjaként” aposztrofált eseményt június végén több mint
3 millió osztrák és külföldi turista kereste fel. A bécsi „szigetelők” százait azonban nemcsak a helyi fesztiválhangulat és kínálat kápráztatta el, hanem invitálást kaptak az idei magyarországi fesztiválok és könnyűzenei rendezvények sokaságára. A szigeten található információs pontok körül
programfüzetek százai találtak gazdára, amelyek a hazai széles fesztiválpalettát mutatták be. A vendéglátó standok környékén az üdítőkhöz C-vitamint is kaptak a „csápolásban megfáradt” koncertlátogatók, felhívva a figyelmet arra, hogy
Magyarország nemcsak a C-vitamin feltalálójának, hanem a
fesztiválok hazája is ebben az évben.
Kovács Balázs, a Magyar Turizmus Zrt. ausztriai külképviselője hallott a Bécsben folyó
gerilla jellegű „mini Magyarország-kampányról”, ám annak tényét, hogy a nemzeti marketingszervezetnek köze lenne az akcióhoz nem erősítette meg, ugyanakkor nem is cáfolta. A témában további piaci információk olvashatóak az MT Zrt. ausztriai honlapján itt:
http://www.ungarn-tourismus.at/sarok/index.php. Magyarország továbbra is
töretlenül népszerű az osztrák turisták körében: a tavalyi magas bázis (!) ellenére az idei év első felében a KSH friss, 2010. január-júniusi statisztikai adatai szerint közel
6 százalékkal gyarapodott az osztrák vendégéjszakák száma a hazai szállodákban az előző év azonos időszakához képest.